Recept voor gezonde spaghetti saus

 

Gezonde en lekkere pastasaus, het is makkelijk een heerlijke saus te maken, vol van smaak.
Ik maak hem altijd via onderstaande manier, vol van smaak, snel gemaakt (eventueel een beetje invriezen voor een volgende keer) en natuurlijk, gezond! Thuis is dit altijd een moment om naar uit te kijken, iedereen vindt hem lekker.

Vandaag deel ik hem met jullie:

 

Ingrediënten:

♥ 1 rode peper
♥ 1 eetlepel olijfolie
♥ 250 gram rundergehak
♥ 1 ui, gesnippert
♥ 2 teentjes knoflook, fijngehakt
♥ 2 blikken gepelde tomaten (a 400 gram)
♥ 1 bos platte peterselie, grof gehakt
♥ 1,5 eetlepel honing

Bereiding:

♥ Snijd de rode peper in de lengte door en verwijder de zaadlijsten. Snijd de peper in reepjes.

♥ Verhit in een koekenpan 1 eetlepel olijfolie, rul het gehakt. Bak de ui met de knoflook en de rode peper 1 minuut mee.

♥ Voeg de gepelde tomaten toe. Druk de tomaten met een spatel stuk. Verwarm de saus op laag vuur 10 minuten, zachtjes, tot een dikke saus ontstaat.

♥ Neem de pan van het vuur en voeg de peterselie met zout en peper naar smaak toe.

 

TIP!
Serveer met rode linzen pasta, courgetti of volkoren spaghetti.

Neem er altijd minimaal 100 gram (rauwkost of) extra groente bij. Je kunt ook peulvruchten door de saus pureren, wordt het ook een heerlijke stevige saus van!

Thuis zijn ze bij ons verzot op de rode linzen pasta, smaakt prima en heeft de structuur van normale penne!

Let op, als je wilt afvallen en daarom koolhydraatarm eet, rode linzen pennen zijn weliswaar groenten, maar bevatten wel veel koolhydraten (net als alle peulvruchten).

 

Smakelijk eten!
Laat je mij weten wat je ervan vindt?

Groetjes,
Angelique