Waar heb ik vandaag zin in? Het is toch vaak lastig om iets anders te bedenken om op brood te doen. Vaak kies je dus maar voor hetzelfde beleg. Dat is gelukkig niet nodig, zoveel lekkers wat ook nog eens verantwoord is, heerlijk! Hieronder 8x een heerlijke tip voor op jouw boterham (of cracker)!

 1. Cottage cheese

Weinig koolhydraten, veel eiwitten. Heb jij ooit al eens Cottage Cheese op? Combineer heerlijk met komkommer of radijsjes, een echte aanrader!

Crackers met cottage cheese, avocado, radijsjes

2. Rosbief

Rosbief behoort tot de magere vleeswaren en bevat maar weinig calorieën, geen koolhydraten en veel eiwitten. Heerlijk met een gekookt eitje, rucola en (een beetje) truffelmayonaise!

3. Ei

O, ei. Wat lekker!
Gekookt of gebakken maar liever niet rauw. Ei is heerlijk (veelzijdig), extra eiwitten (zorgen voor een langer vol gevoel).

Maak eens een zelfgemaakte eiersalade of bak ze in de pan met tomaat en ui.

4. Verse geitenkaas

Lekker met gegrilde courgette en balsamicoazijn!

Geen liefhebber van geitenkaas? Ook smeerkaas is koolhydraatarm broodbeleg. Makkelijk voor een vlugge maaltijd, lekker met wat komkommer of tomaatjes. Maar smeerkaas is ook een uitstekende vervanger voor gewone kaas wanneer je zin hebt in een gegrild broodje of tosti. 

 

Croissantje met verse eiersalade

5. Kipfilet (of kalkoenfilet)

Lekker en makkelijk en ook nog eens op talloze manieren te combineren. Lekker met bijvoorbeeld avocado, een (half) gekookt eitje, roomkaas of komkommer. Naast kipfilet kun je natuurlijk ook kiezen voor bijvoorbeeld kalkoenfilet of ham.

6. Tonijn

Een lekkere tonijnsalade maak je gemakkelijk zelf! Zonder allerlei onnodige toevoegingen.

Meerzadenbolletje met zelfgemaakte tonijnsalade

7. Groente in de hoofdrol

Beleg je brood eens met groente, zoals deze tomatensalsa, komkommer-kipsalade of gegrilde groenten zoals paprika en courgette.

8. Rundercarpaccio

Waarom zou je jezelf niet af en toe verwennen met iets lekkers? 

 

 

Waar kies jij vandaag voor?
Ik ga voor een gebakken ei (met avocado)!